موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق

استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق

استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق

استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق

نحوه استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق

درخصوص نحوه استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق باید گفت به موجب ماده (87) قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات 1394/04/31،  اضافه پرداختی مالیات حقوق مسترد خواهد شد .

شرط استرداد مالیات این نکته می باشد که پش از تیرماه سال بعد تا آخر آن سال با درخواست کتبی حقوق بگیر از اداره امور مالیاتی محل سکونت مورد مطالبه قرار گیرد .

اداره امور مالیاتی مذکور موظف است ظرف سه ماه از تسلیم درخواست رسیدگی های لازم را معمول و در صورت احراز اضافه پرداختی و نداشتن بدهی قطعی دیگر در آن اداره  نسبت به استرداد اضافه پرداختی به علت عدم آگاهی از مقررات و با استنباط اشتباه در مدلول موارد قانونی و یا اشتباه در محاسبه از طرف کارفرما بدون رعایت معافیت های مذکور در قانون مالیاتهای مستقیم مانند بندهای مختلف ماده (91) یا بخشودگی مالیاتی ماده ( 92) و یا سایر معافیتها اقدام به کسر مالیات از حقوق بگیر و واریز آن به حساب مالیاتی نموده باشد

چنین مواردی موضوعاً “از شمول ماده (87) خارج بوده و درخواست استرداد آن مقید به محدوده زمان خاصی نمی باشد و بنا به احکام کلی ماده (242) و ماده (243) قابل استرداد خواهد بود و حوزه صالح برای استرداد، همان حوزه ای است که مالیات بحساب آن واریز شده است ، ضمناً ” درموارد مذکور در این بند کارفرما می تواند حسب درخواست کارکنان ذینفع و پس از هماهنگی با حوزه مالیاتی مربوط نسبت به جبران اضافه پرداختی طی فهرست مالیات حقوق ماههای بعد تا تسویه آن اقدام نماید .

مفاد ماده 87 قانون مالیاتهای مستقیم

ماده 87 ـ اضافه پرداختی بابت مالیات بر درآمد حقوق طبق ‌مقررات این قانون مسترد خواهد شد مشروط بر این که بعد از انقضای تیر ماه سال بعد تا آخر آن سال با درخواست کتبی‌حقوق بگیر از اداره امور مالیاتی محل سکونت مورد مطالبه قرارگیرد.اداره امور مالیاتی مذکور موظف است ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم‌درخواست رسیدگی‌های لازم را معمول و در صورت احراز اضافه ‌پرداختی و نداشتن بدهی قطعی دیگر در آن اداره امور مالیاتی نسبت به استرداد اضافه پرداختی از محل وصولی‌های جاری اقدام کند. در صورتی که ‌درخواست‌کننده بدهی قطعی مالیاتی داشته باشد اضافه پرداختی به ‌حساب بدهی مزبور منظور و مازاد مسترد خواهد شد.

 

معافیت مالیات حقوق 1399

————————————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره مالیاتی و دریافت کلیه خدمات  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *