موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

سامانه اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو

سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

سامانه اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو

براساس دستور ریاست محترم سازمان امور مالیاتی سامانه اخذ مالیات نقل و انتقال خودرو راه اندازی گردید و موضوع به اطلاع ریاست محترم پلیس راهور ناجا و ریاست محترم کانون سر دفتران و دفتر یاران به شرح زیر رسیده است :

در راستای ماده (30) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 02/03/1400 که از تاریخ 13/10/1400 لازم الاجرا می باشد و در اجرای تبصره(1) ماده مذکور که مقرر می دارد: (( ثبت سند انتقال وسائط نقلیه توسط دفاتر اسناد رسمی و با تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی، منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده و به ترتیبی است که سازمان مقرر می کند، مراجع مزبور در صورت تخلف از این حکم، ملزم به پرداخت دو برابر  مالیات پرداخت شده هستند.)) سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه دریافت مالیات بر نقل و انتقال به آدرس ذیل نموده است.

https://cartransfer.tax.gov.ir

لذا انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت مکلفند با ورود به سامانه مزبور قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال، نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام نمایند. مراجع یاد شده موظف به استعلام وضعیت پرداخت مالیات و کنترل آن از طریق سامانه مذکور می باشند و در صورت عدم رعایت مقررات موضوع این ماده مشمول جرائم تعیین شده خواهند بود.

ضمنا دریافت مالیات نقل و انتقال خارج از چارچوب ترسیم شده ممنوع بوده و مسئولیت عواقب و استرداد وجوه دریافتی متوجه دریافت کنندگان خواهد بود.

 

———————————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره مالیاتی و دریافت کلیه خدمات  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *