موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
نحوه ابلاغ و قطعیت بدهی مالیاتی

نحوه ابلاغ و قطعیت بدهی مالیاتی

نحوه ابلاغ و قطعیت بدهی مالیاتی

نحوه ابلاغ و قطعیت بدهی مالیاتی

درخصوص نحوه ابلاغ و قطعیت بدهی مالیاتی نظر ریاست مرکز دادرسی مالیاتی به شرح زیر در تاریخ 1401/09/21 برای مدیران دادرسی مالیاتی اعلام گردید :

با عنایت به طرح برخی ابهامات در خصوص صلاحیت هیات حل اختلاف مالیاتی برای استفاده از ظرفیت تبصره (1) ماده (216) قانون مالیات های مستقیم جهت رسیدگی به شکایات مودی از اوراق اجرائی صادره بر مبنای قطعیت آراء بدوی ابلاغی به طرق غیرحضوری (وفق مقررات تبصره (1) و قسمت اخیر تبصره (2) ماده (201) و ماده (208) ق.م.م و یا ابلاغ الکترونیکی طبق بند (3) ماده (2) اصلاحی دستورالعمل شماره 200/1401/531 مورخ 25/04/1401 به آگاهی می رساند :

براساس ماده (247) قانون مالیات های مستقیم ، آراء هیأت های حل اختلاف مالیاتی بدوی ، قطعی لازم الاجرا است ، مگر انکه ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی به مؤ دی بر اساس ماده (203) قانون مالیات های مستقیم و تبصره های آن ، از طرف مأموران مالیاتی یا مؤدی ، به صورت کتبی مورد اعتراض قرار گیرد . در این شرایط پرونده به هیأت حل اختلاف تجدیدنظر احاله خواهد شد. بر این اساس ، قانون گذار استثنایی در روند قطعیت آراء بدوی ابلاغی به شیوه های مختلف در نظر نگرفته و ابلاغ آراء مذکور وفق مقررات تبصره های ماده (203) و ماده (208 ) قانون مالیات های مستقیم را مانع قطعیت این  آراء ندانسته است .

با توجه به توضیحات فوق ، قطعیت مالیات با ادعای مؤدی مبنی بر عدم اطلاع از مفاد رأی هیأت بدوی که به شیوه غیرحضوری ابلاغ شده است ، از مصادیق قابل طرح درهیأت های حل اختلاف موضوع تبصره (1) ماده (216) قانون مالیات های مستقیم نبوده و مجوزی برای ابطال اوراق قطغی و اجرایی و ورود ماهوی هیأت های مذکور به پرونده در مقام هیأت تجدیدنظر نمی باشد .

———————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره و نیز کلیه خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *