موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

شاخص های معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی

شاخص های معاملات و عملیات مشکوک

شاخص های معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی

شاخص های معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی

شاخص های معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی

شاخص های معاملات و عملیات مشکوک و رویه های گزارش دهی در سازمان امور مالیاتی و واحد های تابعه توسط معاونت وزیر امور اقتصاد و دارایی در هجده بند به شرح زیر گزارش گردیده است :

1- اشخاص حقیقی و حقوقی که طی مدت زمان مشخص حجم فعالیت تجاری آن ها از لحاظ ارزش ، نامتعارف و بیش از حدانتظار باشد یا به یکباره افزایش یابد و یا بیش اظهاری درآمد ابرازی به صورت نامتعارف، ( متعارف و حدانتظار میتواند براساس میانگین صنعت تعریف شود.)

2- استمرار در عدم رعایت مفاد ماده 272 ق.م.م در سه سال متوالی .

3- خودداری از انجام تکالیف قانونی در خصوص تنظیم و  تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه ای و سایر تکالیف قانونی موضوع مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و امتناع از ارسال اطلاعات مالی موضوع مواد (169) و (169 مکرر) به سازمان امور مالیاتی کشور در سه سال متوالی .

4- تنظیم دفاتر ،اسناد و مدارک خلاف واقع و تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران ، یا معاملات و قراردادهای مؤدیان دیگر به نام خود برخلاف واقع و استناد به آن .

5- اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن و همچنین تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران ، یا معاملات و قراردادهای مؤدیان دیگر به نام خودبر خلاف واقع .

6- استفاده از حساب یا کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی .

7-چنانچه بیش از سه سال (دربازه زمانی 5 ساله) در دوره های مالیاتی برای مؤدی برگ متمم صادر شده باشد ، به شرطی که میزان مالیات متمم صادره حداقل در یکی از سه سال برای اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول رعایت ماده 272 ق.م.م بوده و ازاجرای آن امتناع نموده اند بیش از 20 میلیارد ریال باشد  برای سایر اشخاص حقوقی بیش از 50 میلیارد ریال باشد .

8-مواردی که بخش قابل توجهی ( بیش از 40 درصد ) درآمدها باز هرینه های شرکت در راستای فعالیت اصلی مندرج در اساسنامه شرکت نباشد . (برآورد در زمان رسیدگی و توسط مأمورین مالیاتی احراز می شود .)

” شاخص های معاملات و عملیات مشکوک و رویه های گزارش دهی در سازمان امور مالیاتی “

9-اشخاص حقوقی با فعالیت یکسان که دارای اعضاء هیأت مدیره مشترک یا دارای معاملات غیرواقعی هستند و یا اعضاء هیأت مدیره دارای سابقه حضور و عضویت در هیأت مدیره شرکت های صوری ( کاغذی) و با معاملات غیرواقعی هستند .

10-اشخاص حقیقی و حقوقی و اعضاء هیأت مدیره شخص حقوقی که در اجرای مقررات ماده (274) ق.م.م نسبت به اقامه دعوی نزد مراجع قضایی علیه آنها اقدام شده است .

11-اخذ تسهیلات توسط اشخاص حقوقی از صرافی ها و مؤسسات مالی غیرمجاز ، نهادهای غیر مالی و همچنین اشخاص حقیقی وام دهنده با مبلغ بیش از 10 میلیارد ریال با منشاء نامشخص .

12-افزایش سرمایه فاقد توجیه منطقی و منبع نامشخص .

13-اشخص حقوقی که پس از راستی آزمایی توسط ادارات امور مالیاتی به عنوان شرکت کاغذی فاقد اعتبار تشخیص داده شوند .

14-خرید ارز یا سکه بصورت غیرمتعارف توسط مؤدی و عدم تناسب با موضوع فعالیت وی .

15-اشخاصی که به استناد موضوع تبصره ماده  (157) ق.م.م به عنوان مؤدی واقعی شناسایی شده باشند .(حداقل مالیات 20 میلیارد ریال)

16-صاحبان یا مدیران ارشد شخصیت تجاری که به نظر می رسد برای پنهان کردن هویت اصلی ذی نفعان واقعی منصوب شده اند . به عنوان مثال : تجربه ناکافی در مدیریت کسب و کار یا دانش ناکافی از جزئیات معاملات ، یا مدیریت برچند شرکت و…

17- عدم تناسب تعداد پرسنل شخص تجاری با حجم فعالیت آن و همچنین وجود دوره های رکود و یا عدم انجام فعالیت بدون دلیل مشخص.

18-سایر مصادیقی که به تشخیص کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور ، مشمول مصادیق بند 12 ماده (1)  آئین نامه اجرایی ماده (14) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی ( مصوب 1398) بوده و در شاخص های فوق پیش بینی نشده است .

———————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره و نیز کلیه خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *