موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه

قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه

قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه

قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه

قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه

قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه از مواردی است که همواره مورد بحث واقع گردیده است . با عنایت به مفاد تبصره 3 ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب تیر ماه 1394 ، آیا پرداخت هزینه از محل تنخواه گردان قابل قبول از نظر سازمان امور مالیاتی واقع می گردد ؟

در ابتدا اشاره ای داریم به متن تبصره 3 ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم :

تبصره 3 ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم

پذیرش هزینه ­های پرداختی قابل قبول مالیاتی موضوع این قانون که به شیوه تهاتری انجام نشود از مبلغ پنجاه میلیون (50,000,000) ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سامانه (سیستم) بانکی خواهد بود .

نظر مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی درخصوص قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه

براساس نظر مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی در تاریخ 1400/08/18  طی نامه شماره 8843/235/ص پرداخت هزینه ها از حساب بانکی تنخواه دار از مصادیق پرداخت از سایر طرق تسویه و یا تهاتر شناخته شده است .

لذا درصورتی که هزینه از محل تنخواه گردانی که به صورت حساب بانکی به نام تنخواه دار است صورت پذیرد ، مورد قبول خواهد بود .

متن نظر مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی درخصوص قابل قبول بودن هزینه از محل تنخواه به شرح زیر می باشد :

با عنایت به تبصره (3) ماده (147) قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 1394/04/31 و بخشنامه شماره 131/96/200 مورخ 1396/04/10  ( به شرح زیر )، هزینه های پرداختی نقدی بیش از پنجاه میلیون ریال که از طریق سیستم بانکی مودی انجام نشده باشد، از نظر مالیاتی قابل قبول نخواهد بود. این حکم به سایر هزینه های انجام شده که از سایر طرق تسویه و یا تهاتر می گردد (منجمله پرداخت هزینه ها از حساب بانکی تنخواه دار)، قابل تسری  نخواهد بود.

متن بخشنامه شماره 131/96/200 درخصوص اجرای حکم تبصره 3 ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم

 با توجه به سوالات و ابهامات مطرح­شده در خصوص اجرای مفاد حکم مذکور در تبصره 3 ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 31/04/1394 و به منظور اتخاذ وحدت رویه بدین وسیله مقرر می­دارد:

نظر به اینکه در تبصره فوق به صورت صریح هزینه های پرداختی مورد حکم قرارگرفته است، بنابراین نصاب مندرج در تبصره فوق صرفا درخصوص هزینه های پرداختی که به صورت نقدی و بیش از پنجاه میلیون ریال ( 50000000) بوده، جاری است. لذا در صورتی که هزینه های پرداختی نقدی بیش از پنجاه میلیون ریال که از طریق سیستم بانکی مودی انجام نشده باشد، از نظر مالیاتی قابل قبول نخواهد بود. این حکم به سایر هزینه های انجام شده که از سایر طرق تسویه و یا تهاتر می­گردد، قابل تسری نخواهدبود.

———————————————————————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه در رابطه با مالیات تراکنش های بانکی   با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *