موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی

اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی

اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی

اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی

اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی

براساس مصوبه مورخ 1400/01/24 هیئت محترم وزیران اشخاص مشمول قانون پایانه های فروشگاهی به شرح زیر مشخص گردیدند :

1- اشخاص حقیقی موضوع ماده ( 81) قانون مالیات های مستقیم

2- اشخاص حقیقی موضوع ماده (142) قانون مالیات های مستقیم

3- صاحبان مشاغل ( اشخاص حقیقی ) گروه سوم موضوع آیین نامه اجرایی ماده (95) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 که صرفاً فروشنده و ارایه کننده کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده –مصوب 1387- می باشند .

متن کامل مصوبه مذکور به شرح زیر می باشد :

وزارت امور اقتصادی و دارایی

 هیئت وزیران در جلسه  1400/01/22 به پیشنهاد شماره 195298/2 مورخ 1399/12/06  وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره ماده (2) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1398 تصویب کرد :

فهرست گروه مودیانی که در سال 1400 ملزم به ثبت نام در سامانه موداین و صدور صورتحساب الکترونیکی نمی باشند بهش رح زیر تعیین می شود :

1-اشخاص حقیقی موضوع ماده ( 81) قانون مالیات های مستقیم

2-اشخاص حقیقی موضوع ماده (142) قانون مالیات های مستقیم

3-صاحبان مشاغل ( اشخاص حقیقی ) گروه سوم موضوع آیین نامه اجرایی ماده (95) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 که صرفاً فروشنده و ارایه کننده کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده –مصوب 1387- می باشند .

تبصره –مشاغل و حرفی که مشمول فراخوان شماره 31092/268/د مورخ 1398/07/01 سازمان امور مالیاتی کشور موضوع تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات های مستقیم و جزء (2) بند (ح) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور شده اند ، مشمول تبصره ماده (2) قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان – مصوب 1398- نمی شوند .

پی نوشت قوانین موضوعه :

ماده81 ـ درآمد حاصل از کلیه فعالیت‌های کشاورزی‌، دامپروری‌، دامداری‌، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری‌، نوغان داری‌، احیای مراتع و جنگلها، باغات ‌اشجار از هر قبیل و نخیلات از پرداخت مالیات معاف می‌باشد.

دولت مکلف است مطالعات و بررسی‌های لازم را در زمینه کلیه ‌فعالیت ‌های کشاورزی و آن رشته از فعالیت‌های مزبور که ادامه‌ معافیت آنها ضرورت داشته باشد معمول و لایحه مربوط را حداکثر تا آخر برنامه سوم توسعهاقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری ‌اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

ماده 142 – درآمد کارگاه­های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکتهای تعاونی و اتحادیه‌های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات معاف است.

ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط از جمله اصول و ضوابط مربوط به تنظیم دفاتر تجاری موضوع قانون تجارت در خصوص تجار تنظیم می‌گردد برای تشخیص درآمد مشمول مالیات، نگهداری و اظهارنامه مالیاتی خود را بر اساس آنها تنظیم کنند.

آیین‌نامه اجرائی مربوط به نوع دفاتر، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها اعم از ماشینی(مکانیزه) و دستی و نمونه اظهارنامه مالیاتی با توجه به نوع و حجم فعالیت حسب مورد برای مودیان مذکور و نیز نحوه ارائه آنها برای رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات به مراجع ذی‌ربط، حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون (1/1/1395) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

———————————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره مالیاتی و دریافت کلیه خدمات  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *