موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
تکالیف مالیاتی فعالین مناطق آزاد

تکالیف مالیاتی مناطق آزاد

تکالیف مالیاتی مناطق آزاد

تکالیف مالیاتی فعالین مناطق آزاد

براساس تصویب نامه هیئت وزیران مورخ 1400/11/23 تکالیف مالیاتی مناطق آزاد در رابطه با قانون ارزش افزوده و نیز قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به شرح زیر تصویب گردید .

متن تصویب نامه هیئت وزیران

وزارت امور اقتصادی و دارایی

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی

هیئت وزیران در جلسه 1400/11/20 به پیشنهاد شماره 140064/2 مورخ 1400/09/06 وزارت امور اقتصادی  و دارایی ( سازمان امور مالیاتی کشور ) و به استناد ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده – مصوب 1400 تصویب کرد:

1-فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه مندرج در اظهارنامه تسلیمی سال قبل یا آخرین درآمد قطعی شده (فروش کالا و خدمات ) آنها که حداکثر تا پایان بهمن ماه سال قبل ابلاغ شده است بیش از پنجاه و پنج میلیارد (55.000.000.000 ) ریال باشد ، مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان خواهند بود .

2-در مشارکت مدنی جمع مبلغ فروش کالا و خدمات و یا درآمد قطعی شده کلیه شرکاء ملاک عمل می باشد .

3-کلیه فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی عرضه کننده کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده به استثنای فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی دارای شرایط قسمت اخیر بند (الف) ماده ( 10) قانون مالیات بر ارزش افزوده – مصوب 1400- و با رعایت تبصره (2) ماده (2) قانون مذکور و فارغ از حجم معاملات ، مکلف به رعایت ترتیبات مقرر در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان – مصوب 1389-می باشند .

————————————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره مالیاتی و دریافت کلیه خدمات  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *