موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
استرداد مالیات ارزش افزوده

استرداد مالیات ارزش افزوده

استرداد مالیات ارزش افزوده

استرداد مالیات ارزش افزوده

استرداد مالیات ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی یکی از پر چالش ترین مباحث مالیاتی می باشد . استرداد مالیات ارزش افزوده بر اساس مفاد ماده 17 قانون مالیات ارزش افزوده صورت می پذیرد . در اینجا پکیده ای از بخشنامه های مالیاتی مرتبط با ماده 17 قانون ارزش افزوده را به شرح زیر ایفاد می داریم :

1 – بخشنامه مالیاتی شماره 43/95/260 مورخ 1395/07/12 درخصوص استرداد مالیات ارزش افزوده

پذیرش اعتبار مالیاتی مودیان مستلزم مشمولیت آنان در نظام مالیات بر ارزش افزوده ، ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ،داشتن گواهینامه ثبت نام و احراز اصالت معامله از طریق کنترل صورتحساب ، استناد پرداخت بهای کالا ها و خدمات  و مالیات و عوارض ارزش افزوده ، اخذ تاییدیه ، شنسایی فروشنده ، کنترل اسناد حمل ، رسید انبار و …. حسب مورد ( با در نظر گرفتن کار مودی که تابع تشریفات و طی مراحل خاص خود می باشد ) خواهد بود و صرف داشتن گواهینامه ثبت نام و یا عدم درج نام مودی ( فروشنده ) در فهرست ” مودیان ثبت نام شده فاقد اعتبار مالیاتی ” در زمان انجام معامله شرط کافی برای احراز اصالت معامله و پذیرش اعتبار مالیاتی نخواهد بود .

2- بخشنامه مالیاتی شماره 110/96/200 مورخ 1396/07/29 درخصوص استرداد مالیات ارزش افزوده

در صورتی که با انجام رسیدگی های لازم ، تحقق و واقعی بوده معامله از فروشنده مندرج در صورتحساب احراز گردد . صرف نقص اطلاعات صورتحساب از جمله عدم درج کد پستی و سایر موارد مشابه موجبی برای عدم پذیرش اعتبار مالیاتی مودیان در نظام مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود .

3- بخشنامه مالیاتی شماره 133/97/200مورخ 1397/09/27 درخصوص استرداد مالیات ارزش افزوده

عدم ارسال فهرست معاملات تمام یا برخی از دوره های مالیاتی مودیان در سامانه معاملات موضوع تبصره (3) ماده (169) قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین عدم تسلیم اظهارنامه و یا ابراز میزان فروش کالا و خدمات کمتر از مبلغ واقعی توسط فروشنده در اظهارنامه ، دلیلی برای عدم پذیرش اعتبار مالیاتی واقعی مودیان نبوده و ادارت امور مالیاتی می بایست براساس اطلاعات موجود نسبت به رسیدگی دوره های مالیاتی وفق مقررات اقدام نمایند و در صورت وجود ابهام در خصوص اقلام مورد نظر ، مراتب جهت احراز اصالت معامله از مراجع ذیصلاح از جمله اداره امور مالیاتی مربوط ، گمرک جمهوری اسلامی ایران اسعلام گردد و در صورت اخذ تاییدیه نسبت به پذیرش اعتبار اقدام نمایند.

4- نامه های شماره 1062 مورخ 26/2/96 و 2218 مورخ 1396/04/15  مدیر کل دفتر رسیدگی و استرداد معاونت ارزش افزوده

عدم ثبت معاملات در سامانه معاملات فصلی توسط طرف معامله ( فروشنده ) درصورت احراز اصلت فاکتور ، موجباتی بریا عدم پذیرش اعتبار پرداختی خرید برای خریدار نخواهد بود / کافی به مقصود بودن تاییدیه دریافتی از اداره امور مالیاتی فروشنده مبنی بر واقعی بودن مودی ( فروشنده ) جهت پذیرش اعتبار مالیاتی خریدار .

ماده 17 قانون مالیات بر ارزش افزوده :

مالیات هایی که مودیان د رموقع خرید کالا یا خدمت بریا فعالتهای اقتصادی خود به استناد صورتحساب های صادره موضوع این قانون پرداخت نموده اند ، حسب مورد از مالیات های وصول شده توسط آنها کسر و یا به آن ها مسترد می گردد .

——————————————————————————————————————————-

برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین درخصوص استرداد مالیات ارزش افزوده با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *