موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
گروه بندی مشاغل

گروه بندی مشاغل جدید

گروه بندی مشاغل جدید

گروه بندی مشاغل

گروه بندی مشاغل براساس مفاد ماده 2 آیین نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر ، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها ( موضوع ماده 95 اصلاحی مصوب 1394/04/31 قانون مالیات های مستقیم )  بر مبنای حجم و یا نوع فعالیت به سه گروه به شرح ذیل طبقه بندی می شوند .

 

مودیان گروه اول

 صاحبان مشاغل و حرفی که درآمد ابرازی فروش کالا یا ( فروش توام کالا و ارائه خدمات ) براساس اظهارنامه مالیاتی عملکرد دو سال قبل ( اظهارنامه تسلیمی خرداد ماه هر سال مبنای تعیین گروه بندی سال بعد از تسلیم اظهارنامه عملکرد میباشد . به عنوان مثال : مبلغ فروش و سایر درآمدهای مندرج در اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1397 مبنای گروه بندی سال 1399 می باشد ) یا آخرین درآمد قطعی شده ( فروش کالا یا فروش توام کالا و ارائه خدمات ) آنها بیش از مبلغ 55 میلیارد ریال باشد . ( مشروط به ابلاغ برگ قطعی حداکثر تا پایان دی ماه سال قبل به شخص مودی یا نماینده قانونی وی )

اشخاص ذیل فارغ از حجم فعالیت از لحاظ انجام تکالیف جزو مودیان گروه اول محسوب می شوند:

1)کلیه وارد کنندگان و صادرکنندگان

2) صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دااری پروانه بهره برداری از مراجع ذی ربط

3)صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

4)صاحبان بیمارستان ها ، زایشگاه ها ، درمانگاه ها ، کلینیک های تخصصی

5) صاحبان مشاغل صرافی

6)فروشگاه های زنجیره ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه و یا مراجع ذی ربط

7)صاحبان موسسات حسابرسی ، حسابداری و دفترداری ، خدمات مالی و ارائه دهندگان خدمات مدیریتی ، مشاوره ای ، انفورماتیک و طراحی سیستم

8)صاحبان موسسات حمل و نقل موتوری زمینی، دریایی و هوایی اعم از مسافری و یا باربری

تکالیف مودیان گروه یک در خصوص نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک

نگهداری دفاتر روزنامه و کل و یا سایر دفاتر حسب مورد متکی به اسناد و مدارک ، با رعایت مقررات مندرج در ماده 16 آیین نامه اجرایی مربوط به نوع دفاتر ، اسنادو  مدارک و روشهای نگهداری آنها موضوع ماده 95 اصلاحی مصوب 31/04/1394قانون مالیات های مستقیم

مودیان برای ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه و کل باید قبل از شروع سال مالیاتی ( شمسی ) با مراجع به سامانه جامع ثبت شرکت های و موسسات غیرتجاری، درخواست خود جهت دریافت دفاتر پلمپ شده را براساس دستورالعمل موجود در سامانه مذکور و طی کد رهگیری دریافت کنند .

مودیان گروه دوم

صاحبان مشاغل و حرفی که در امد ابرازی ( فروش کالا یا فروش توام کالا و ارائه خدمات ) دو سال قبل آنها و یا آخرین درآمد قطعی شده آنها ( فروش کالا یا فروش توام کالا و ارائه خدمات ) بیش از 18 میلیارد ریال و مساوی یا کمتر از مبلغ 55 میلیارد ریال باشد . ( مشروط به اینکه ابلاغ برگ قطعی حداکثر تا پایان دی ماه سال قبل به شخص مودی یا نماینده قانونی وی )

تکالیف مودیان گروه دو  در خصوص نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک

نگهداری اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا ، خدمات و دارایی و سایر اسناد هزینه های انجام شده به تفکیک و به ترتیب تاریخ وقوع هر یک از رویدادهای مالی برا یهر سال مالیاتی و تنظیم صورت درآمد و هزینه ماهیانه و سالیانه خود در چارچوب فرم های زیر :

-صورت درآمد و هزینه ماهیانه مودیان گروه دوم

-صورت درآمد و هزینه ماهیانه مودیان گروه دوم

مودیان گروه سوم

صاحبان مشاغلی که در گروه های اول و دوم قرار نمی گرند جزء گروه سوم محسوب می شوند .

تکالیف مودیان گروه سه  در خصوص نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک

نگهداری اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا و خدمات و نیز هزینه های انجام شده برای هر سال مالیاتی و تنظیم خلاصه درآمد و هزینه سالیانه درچارچوب فرم خلاصه درآمد و هزینه سالانه گروه سوم .

——————————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره مالیاتی و دریافت کلیه خدمات  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *