موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

محاسبه مرخصی استفاده نشده

نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

درخصوص نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده لازم به توضیح است ، در صورتی که کارگری بخواهد مرخصی‌های استحقاقی سالانه خود را ذخیره کند طبق ماده 66 قانون کار تنها امکان ذخیره 9 روز مرخصی خود را دارد. بنابراین، حتی اگر کارگر یا کارمند اصلاً از مرخصی استحقاقی خود استفاده نکند، بیشتر از نه روز آن ذخیره نخواهد شد. اگر شخصی در طول سال از تمام مرخصی خود استفاده نکند، می‌تواند کل مبلغ مربوط به مرخصی خود را از شرکت دریافت نماید، اما اگر بخواهد می‌تواند 9 روز آن را ذخیره کند و مابقی آن باید در پایان سال به کارگر پرداخت شود. براساس قانون مدیریت خدمات کشوری کلیه کارکنان دولتی مجاز به ذخیره مرخصی خود تا سقف 15 روز هستند.

مبنای محاسبه مبلغ بازخرید مانده مرخصی کارگران حق السعی روزانه است. کلیه دریافتهای قانونی که کارگر برحسب قرارداد کار اعم از مزد یاحقوق، کمک عائله مندی، هزینه های مسکن، خواربار، ایاب و ذهاب، مزایای غیر نقدی، پاداش افزایش تولید، سود سالانه و نظایر آنهادریافت می‌نماید را حق السعی می‌نامند.

 مثال درخصوص نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

قرارداد کارگری از 1401/01/01 شروع شده و تا 1402/12/29 ادامه دارد. این کارگر در طول سال 1401 از 15 روز مرخصی استحقاقی و 5 روز مرخصی استعلاجی استفاده کرده است. می‌خواهیم مانده مرخصی سال 401 وی را ذخیره کنیم. محاسبه کنید که آیا در پایان سال 401 مبلغی بابت مرخصی استفاده نشده خود دریافت می‌نماید یا خیر؟

  • به نسبت یکسال کارکرد سال 401: میزان مرخصی استخقاقی 30 روز می‌باشد.  مانده مرخصی در پایان سال 401 روز 15=15-30

طبق ماده 66 قانون کار کارگر تنها امکان ذخیره 9 روز مرخصی خود را دارد. بنابراین از 15 روز مانده مرخصی در پایان سال 9 روز آن ذخیره شده و به سال بعد انتقال می‌یابد و مبلغ مرخصی بابت 6 روز باقی مانده به شخص پرداخت می‌شود.

———————————————————————————————————————

برای دریافت کلیه خدمات حسابداری  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *