موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
حق بیمه هزینه حمل و نقل

حق بیمه هزینه حمل و نقل

حق بیمه هزینه حمل و نقل

حق بیمه هزینه حمل و نقل

حق بیمه هزینه حمل و نقل همواره مورد سوال در شرکتها بوده است تا جایی که حتی بخشنامه 14/13 هم نتوانست برای شرکتهایی که اقدام به پرداخت هزینههای حمل و نقل می نمایند را از نظر نحوه برخورد حسابرس تامین اجتماعی شفاف سازد . حال در تاریخ  1398/11/13 مدیر محترم کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی طی نامه ای خطاب به مدیریت عامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی توضیحات تکمیلی در این خصوص را ارائه نموده اند .

متن نامه مذکور به شرح زیر می باشد :

جناب آقای محمدی سنجر

مدیرعامل محترم موسسه حسابرسی تامین اجتماعی

موضوع : اسناد هزینه کرایه حمل و نقل

احتراماً ؛ بازگشت به نامه های شماره 10808/99/ص مورخ 24/02/1399 و 67179/99 /ص مورخ 17/11/1399 به آگاهی میر ساند کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با امور مقاطعه کاران از جمله بخشنامه 13/14 جدید درآمد، حاکم بر قرارداد ها و مواردی است که طرفین مقاطعه (قرارداد) نسبت به رعایت تکالیف مقرر در ماده (38) قانون اققام نموده اند .

” تنها هزینه حمل بدون ماهیت قرارداد مقاطعه کاری با صورتحساب و بارنامه رسمی معاف از کسر حق بیمه می باشد ” 

اجرای ماده (41) قانون با بررسی مستندات نحوه اجرای کار و تعهدات طرفین و آنالیز هزینه های انجام شده در واحدهای اجرایی صورت می پذیرد و بازرسان دفاتر قانونی موظفند در هنگام رسیدگی به دفاتر کارفرمایان ، در صورت مشاهده موارد عدم رعایت تکالیف مقرر در ماده (38) قانون نسبت به بررسی هزینه های مشمول کسر حق بیمه و استخراج و طبقه بندی اسناد هزینه مرتبط ، براساس بخشنامه تنقیح و تلخیص بخشنامه (11) درآمد و ملحقات آن و جدول پیوست اقدام نموده و مجاز به تفسیر نحوه اجرای کار (به تنهایی یاگروهی یا ..)نمی باشند .

علی ایحال لازم است بازرسان دفاتر قانونی اسناد هزینه کرایه حمل در وجه اشخاص حقیقی یا بارنامه رسمی ( در صورت مطابقت مندرجات بارنامه با شرح و پیوست سند ) و همچنین اسناد هزینه کرایه حمل در وجه بنگاههای باربری یا اشخاص حقوقی ، بدون ماهیت قرارداد مقاطعه کاری با صورتحساب و بارنامه رسمی را در ستون غیر مشمول کاربرگ شماره (2) طبقه بندی نمایند .

——————————————————————————————————————————–

برای دریافت مشاوره تامین اجتماعی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *