موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
تودیع وثیقه بابت بدهی مالیاتی

تودیع وثیقه بابت بدهی مالیاتی

تودیع وثیقه بابت بدهی مالیاتی

تودیع وثیقه بابت بدهی مالیاتی

درخصوص تودیع وثیقه بابت بدهی مالیاتی در رابطه با پرونده های مطروحه در شورای عالی مالیاتی براساس نظر دادستان انتظامی مالیاتی که در تاریخ 1401/09/07 به مدیران کل محترم امور مالیاتی ابلاغ گردیده است به شرح زیر می باشد :

نظر به گزارشات و شکوائیه های متعدد واصله در خصوص نحوه اجرای مقررات موضوع ماده 259 قانون مالیات های مستقیم ، به آگاهی می رساند : فارغ از مرحله اجرایی وصول معوقات مالیاتی ، حدود تکلیف مودیان در تودیع وثایق پیش بینی شده در ماده مذکور ،منحصر به میزان اصل مالیات موضوع رأی قطعی مورد شکایت به شورای عالی می باشد . بنابراین الزام تودیع وثیقه به میزان بدهی ( اعم از اصل و جریمه ) مصرح در بند ( الف) ماده (58) آیین نامه اجرایی موضوع ماده (218) ق.م.م ، در خصوص آن دسته از پرونده های مطرح در شورای عالی مالیاتی بر خلاف حکم مصرح قانونی می باشد .

‌ماده ۲۵۹ ‌قانون مالیاتهای مستقیم – اصلاحی ۱۳۸۰/۱۱/۲۷

 هر گاه شکایت از رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی از طرف مودی به عمل آمده باشد و مودی به میزان مالیات مورد رأی وجه نقد یا‌تضمین بانکی بسپرد و یا وثیقه ملکی معرفی کند یا ضامن معتبر که اعتبار ضامن مورد قبول اداره امور مالیاتی باشد، معرفی نماید رأی هیأت تا صدور‌رأی شورای عالی مالیات موقوف‌الاجرا می‌ماند.

بند ( الف) ماده (58) آیین نامه اجرایی موضوع ماده 218 قانون مالیاتهای مستقیم

الف ) مؤدی نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی حسب مقررات این آیین ‌نامه اقدام نماید و یا معادل میزان بدهی، وجه نقد یا تضمین بانکی و یا وثیقه ملکی بسپارد و یا ضامن معتبر که اعتبار ضامن مورد قبول اداره امور مالیاتی باشد، معرفی نماید.
———————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره و نیز کلیه خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *