موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
نسخه جدید سامانه مودیان

نسخه جدید سامانه مودیان

نسخه جدید سامانه مودیان

نسخه جدید سامانه مودیان

درخصوص ابهامات نسخه جدید سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی در تاریخ 1402/04/04 دستورالعملی به شرح زیر صادر نموده است :

مدیر کل محترم امور مالیاتی…

موضوع: اطلاع رسانی در خصوص ابهامات نسخه جدید سامانه مودیان

با سلام احترام

پیرو نامه های شماره 20607/268/د مورخ 1402/03/31 ، شماره 20365/268/د مورخ 1402/03/31  و شماره 17661/268/د مورخ 1402/03/21 و با عنایت به نصب نسخه جدید سامانه مودیان در محیط عملیاتی و نظر به سوالات و ابهاماتی که از سوی مودیان محترم مالیاتی مطرح شود.

1- در نسخه جدید سامانه مودیان در صورتیکه مودی قبلا نسبت به اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نموده باشد، نیازی به اخذ مجدد شناسه نداشته و شناسه های اخذ شده قبلی توسط مودی ، قابلیت ارسال صورتحساب را دارا می باشد. در صورتیکه مودی نیاز به دریافت شناسه یکتای جدید نیز داشته باشد، امکان دریافت در سامانه مودیان فراهم می باشد.

2-   محیط تستی با نشانی sandboxrc.tax.gov.ir   جهت ارسال صورتحساب آزمایشی به سامانه مودیان، ایجاد شده است و در این سامانه ، کارپوشه آزمایشی به مودیان تخصیص داده می شود. مودی می تواند قبل از ارسال صورتحساب در محیط عملیاتی به نشانی tp.tax.gov.ir  ابتدا در محیط آزمایشی مذکور شناسه یکتای حافظه مالیاتی آزمایشی دریافت و صورتحساب آزماشی ارسال نماید. با توجه به اینکه محیط مذکور تستی می باشد، به لحاظ ماهیت تستی بودن این محیط ، اطلاعات صورتحساب های ارسال شده در این نشانی در دوره های زمانی مشخص پاک می شود .

” محیط تستی با نشانی sandboxrc.tax.gov.ir   جهت ارسال صورتحساب آزمایشی به سامانه مودیان، ایجاد شده است ” 

3- با توجه به اینکه در ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان، درج شناسه کالا / خدمت الزامی می باشد. نظر به عدم نخصیص شناسه اختصاصی کالا / خدمت به کلیه کالاها / خدمات و در راستای تسهیل کار مودیان، در حال حاضر استفاده از شناسه عمومی کالا / خدمت توسط مودیان بلامانع می باشد. اطلاعات شناسه های مذکور در نشانی stuffed.tax.gov.ir  موجود می باشد.

شایان ذکر است مسئولیت تخصیص شناسه کالا / خدمت عمومی و اختصاصی با وزارت صمت و مسئولیت تخصیص نرخ مالیات بر ارزش افزوده به شناسه های ایجاد شده ، با دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور می باشد که پس از انجام مراحل فوق، اطلاعات توسط این مرکز روی درگاه سازمان به نشانی stuffed.tax.gov.ir قرار داده خواهد شد.

4- سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی که شرح آن در صفحه 24 از سند “دستور العمل صدور صورتحساب الکنرونیکی v6.4  آمده است ، مولفه متغییر تشکیل دهنده شماره مالیاتی است که مقدار آن درون هر حافظه مالیاتی منحصر به فرد می باشد. این مقدار به ازای هر صورتحساب ثبت شده توسط حافظه مالیاتی متفاوت و به صورت صعودی و غیر تکراری تولید می باشد.

جزئیات مورد نیاز در این خصوص در سند “قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی” قابل دسترسی می باشد. هر دو سند مذکور در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir  بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، گزینه آیین نامه ها، دستورالعملها و نرم افزار های مرتبط قابل دسترسی می باشد. با توجه به ابهام مطرح شده از سوی مودیان ، ضروری است فیلدهای سریال صورتحساب در شماره منحصر به فرد مالیاتی یکسان باشد.

با عنایت به موارد مطروحه، خواهشمند است دستور فرمائید در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

 

———————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره و نیز کلیه خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی درخصوص نسخه جدید سامانه مودیان  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *