موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

نحوه پرداخت ارزش افزوده پیمانکاران

نحوه پرداخت ارزش افزوده پیمانکاری

نحوه پرداخت ارزش افزوده پیمانکاران

نحوه پرداخت ارزش افزوده پیمانکاران

نحوه پرداخت ارزش افزوده پیمانکاران

درخصوص نحوه پرداخت ارزش افزوده پیمانکاران و شرکتهای فعال در زمینه های پیمانکاری مدیریت کل حسابداری ، وصول و استرداد سازمان امور مالیاتی پیرو نامه دبیر سندیکای شرکتهای ساختمانی ایران به شرح زیر اعلام نظر نموده است :

دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای شرکتهای ساختمانی

بازگشت به نامه شماره 66204/1401/ص مورخ  1401/07/22 موضوع درخواست اصلاح نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده  از شرکتهای پیمانکاری به استحضار می رساند :

مطابق ماده (4) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/03/02 فرآبند تسویه بدهی مودیان از جمله پیمانکاران ، مهندسان مشاور موضوع این ماده به تفصیل بیان شده است.

مطابق تبصره (1) این ماده اصل بر نقدی بودن معاملات است مگر نسیه بودن معاملات و دریافت و پرداخت های مرتبط با ان در سامانه مودیان ثبت و به تایید طرفین رسیده باشد و مزابق تبصره (2) این ماده مودی با رعایت تبصره (1) مجازاست پرداخت مالیات و عوارض فروش این نوع معاملات را تا زمان پرداخت ثمن معادله توسط خریدار یا مبلغ قرارداد توسط کارفرما ، متعاقباً به تاخیر بیندازد و سازمان امور مالیاتی کشور تا زمان پرداخت مالیات و عوارض فروش این نوع معاملات توسط کارفرما یا خریدار ، مودی را مشمول جریمه تاخیر در پرداخت نخواهد کرد .

همچنین مطابق تبصره (3) ماده (4) این قانون تکلیفی برای کارفرمایان و سازمان امور مالیاتی کشور پیش بینی شده است “…. چنانچه کارفرما از پرداخت مالیات و عوارض فروش خودداری کند ، بعد از انقضای  مهلت قانونی ، اصل مالیات و عوارض و جریمه های متعلق به آن توسط سا زمان از طریق علیات اجرایی از کارفرما وصول و اصل مالیات و عوارضص به حساب پیمانکار منظور خواهد شد . “

همچنین مطابق تبصره (4) ماده (4)  این قانون پیمانکاران و مهندسان مشاور موضوع این ماده می توانند از اوراق تسویه خزانه موضوع ماده (2) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394/02/01 و اوراق مالی اسلامی که توسط دولت منتشر می شود ( منوط به دریافت مستقیم از دولت ) برای تسویه مالیات و عوارض خود استفاده نمایند .

بنابراین با عنایت به مراتب فوق ستفاده از اوراق تسیه خزانه و همچنین اوراق مالی اسلامی برای تسویه مالیات و عوارض ارزش افزوده  مستلزم انجام فرآیند مزبور برای دوره های زمستان سال 1400 به بعد خواهد بود که مراتب رفه ابهامات و مشکلات مطروحه برای اجرای عملیاتی دریافت اسناد مزبور در دست پیگیری می باشد .

———————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره و نیز کلیه خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *