موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
مراحل ثبت نام مالیاتی

مراحل ثبت نام مالیاتی

مراحل ثبت نام مالیاتی

مراحل ثبت نام مالیاتی

مراحل ثبت نام مالیاتی براساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و  نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی  ندارد .

ثبت نام الکترونیک درنظام مالیاتی  دارای 12 محور بوده که در 45 مرحله صورت می پذیرد .  توضیح اینکه کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می شود . مراحل مربوطه به شرح زیر می باشد :

1 – پیش ثبت نام مالیاتی

در این مرحله اطلاعات اولیه از مودیان مالیاتی دریافت می‌شود. پس از تکمیل اطلاعات  اولیه درخواستی و انجام تایید نهایی مودی مالیاتی وارد مرحله بعد خواهد شد.  لازم به ذکر است در این مرحله درصورتی که تا هفت روز اطلاعات تایید نگردد ،  پرونده ایجاد شده به صورت خودکار از سیستم مالیاتی حذف خواهد شد.

۲- صحت سنجی اطلاعات:

در این مرحله بخشی از اطلاعات ثبت شده مودی مالیاتی در مرحله پیش ثبت نام از منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی شده و صحت آن مورد آزمون قرار خواهد گرفت. چنانچه به هر دلیل در اطلاعات مغایرتی یافت شود، موضوع با پیامک به مودی اطلاعات داده شده و مودی باید وارد سامانه پیش ثبت شده و مرحله پیش ثبت نام  را تکرار نمایید.

۳- تولید و ارسال اطلاعات کاربری:

چنانچه اطلاعات اولیه پیش ثبت نام مودی مورد تایید سازمان مالیاتی قرار گیرد برای مودی یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد خواهد شد. این اطلاعات به صورت پیامک روی شماره تلفن همراه ثبتی در مرحله پیش ثبت نام مودی ارسال خواهد شد. باید دقت داشت اطلاعات کاربری محرمانه بوده و مسئولیت سوء استفاده از آن برعهده مودی خواهد بود.

۴- ثبت نام الکترونیک:

پس از دریافت اطلاعات کاربری مودی باید وارد سامانه ثبت نام شود . پس از ورود باید اطلاعات تکمیلی  درخصوص بنگاه اقتصادی خود را در فرم‌های این سامانه تکمیل نمایید. همچنین می‌توانید اطلاعات پایه که در مرحله ثبت نام ثبت نموده ویرایش نماید. در نهایت پس از تکمیل همه اطلاعات خواسته شده تایید نهایی توسط مودی صورت می پذیرد .

۵- اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی:

در این مرحله تمامی اطلاعات مودی در مرحله ثبت نام در حوزه مالیاتی و به صورت الکترونیک بررسی شده و در صورت وجود مغایرت پیامکی جهت اصلاح اشکالات به مودی ارسال خواهد شد. در نهایت چنانچه اطلاعات ثبت نام مودی مورد تایید سازمان مالیاتی قرار گیرد ثبت نام مالیاتی به مرحله نهایی و شماره  45 خواهید رسید.

 

چارت مراحل ثبت نام مالیاتی
چارت مراحل ثبت نام مالیاتی

———————————————————————————————————–

برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه در رابطه با مباحث مالیاتی با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *