موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان

تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان

تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان

تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز (26 تیر ماه 1402 ) به تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان رای مثبت دادند . براساس تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان موارد زیر لازم به توضیح است :

براساس  تبصره ۲ قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی ، سازمان امور مالیاتی مکلف شده است ظرف یک هفته از تاریخ لاز‌م‌اجرا شدن این قانون نسبت به ثبت نام و عضویت کلیه اشاخص مشمول در سامانه مودیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به آنها اقدام کند.

براساس  تبصره ۳ قانون یاد شده  نیز زمان‌بندی الزام مودیان به صدور صورت‌حساب الکترونیک مطابق زمان‌بندی تعیین شده است: شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس از تاریخ یک آبان ۱۴۰۱، شرکت‌های دولتی و سایر دستگا‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ  یک دی ۱۴۰۱، اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ  یک فروردین ۱۴۰۲، صاحبان مشاغل موضوع فراخوان‌های هشت گانه مالیات بر ارزش افزوده قبلی از تاریخ  یک خرداد ۱۴۰۲، صاحبان مشاغل گروه‌های اول و دوم موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم از تاریخ یک مهر ۱۴۰۲ و کلیه اشخاص باقی‌مانده دیگر نیز از تاریخ یک دی ۱۴۰۲.

همچنین مقرر شده است این تاریخ‌ها قطعی و غیرقابل تغییر است و هرگونه تخطی از آنها موجب برخورد با متخلفان خواهد شد.

براساس تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در تبصره ۵ این ماده نیز آمده است:‌ تا پایان دوره‌های زمان‌بندی مندرج در تبصره ۳ این ماده، حکم قسمت اخیر ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده جاری است و مالیات بر ارزش افزوده درج‌شده در صورت حساب‌های صادره خارج از سامانه مؤدیان تا پایان دوره‌های مذکور پس از تسلیم اظهارنامه و رسیدگی در مراجع مالیاتی با رعایت ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم قابل پذیرش است.

در آخرین تبصره الحاقی نیز آمده است تا پایان‌ دوره‌های زمان‌بندی مندرج در تبصره ۳ این ماده، مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص بخشودگی و جرایم موضوع قانون مذکور جاری است.

———————————————————————————————————

برای دریافت مشاوره و نیز کلیه خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

بازگشت به صفحه اصلی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *