موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

الزامات جدید دستگاه کارتخوان

الزامات جدید دستگاه کارتخوان

الزامات جدید دستگاه کارتخوان

الزامات جدید دستگاه کارتخوان

الزامات جدید دستگاه کارتخوان درخصوص محل استفاده از آن

براساس نامه مورخ 28 مهر ماه 1398 مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی مقرر گردیده است ، حسب هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی و شرکت شاپرک ، با توجه به الزام قانونی ایجاد شده برای این گروه از مؤدیان محترم مالیاتی ، کلیه شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت (pspها) فارغ از حجم تراکنش های بانکی مشمولین ، ملزم به ارائه خدمت از طریق نصب دستگاه های کارتخوان بانکی در محل کار آنها شده اند. لذا الزامات جدید دستگاه کارتخوان به این صورت می باشد که دستگاه های کارتخوان زین پس بایستی در محل فعالیت مودی نصب گردیده و شرکتهای خدمات دهنده بایستی فقط در محل فعالیت ایشان ارائه خدمات نمایند .

متن نامه یاد شده به شرح زیر می باشد :

بازگشت به نامه شماره  13390/200/ص مورخ 28/07/1398

به استحضار  می رساند با توجه به حکم بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398 مبنی بر الزام صاحبان حرف و مشاغل گروه پزشکی به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 و با توجه به

اصلاحات و به عمل آمده توسط هیأت محترم وزیران درآیین نامه تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن ، دستگاه کارتخوان متصل به شبکه پرداخت بانکی به عنوان پایه فروشگاهی (سامانه صتدوق فروش) برای حرف و مشاغل مذبور مورد پذیرش قرار گرفته است و حسب هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی و شرکت شاپرک ، با توجه به الزام قانونی ایجاد شده برای این گروه از مؤدیان محترم مالیاتی ، کلیه شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت (pspها) فارغ از حجم تراکنش های بانکی مشمولین ، ملزم به ارائه خدمت از طریق نصب دستگاه های کارتخوان بانکی در محل کار آنها شده اند.

لازم به توضیح است که حسب مفاد ماده (97) قانون مالیات های مستقیم ، مبنای تعیین مالیات کلیه مؤدیان مالیاتی منجمله صاحبان حرف و مشاغل پزشکی ، اظهارنامه مالیاتی خواهد بود که با رعایت مقررات مربوط تنظیم و در موعد مقرر ارائه شده باشد و در انطباق سیستمی با اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات مالیاتی مؤدیان و معیارهای تعبیه شده در موتور ریسک سامانه یکپارچه مالیاتی ، مورد پذیرش سازمان قرار گیرد . بنابراین صرفا تراکنش های بانکی متصل به کارتخوان ،تعیین کننده میزان مالیات قانونی مؤدیان محترم مالیاتی نخواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *