موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات

معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات

معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات

معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات

معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات

در نتیجه هشتادمین نشست کمیته ی حمایت از کسب و کار ، معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات با حضور محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطرح و تایید گردید و متعاقبا بخشنامه مربوطه صادر خواهد شد .

محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب که نماینده این سازمان طبق مصوبه ی هفتاد و نهمین نشست کمیته حمایت از کسب‌ و کار باید در کارگروهی با حضور معاون قوه قضائیه به بررسی دو موضوع مالیاتی مطرح شده در این نشست، می‌پرداخت، درباره ی نتایج بررسی‌های صورت گرفته گفت: درباره ی موضوع معافیت مالیاتی تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات، طبق آنچه نظر کمیته ی حمایت از کسب و کار بود، موضوع معافیت را عام در نظر گرفتیم و این معافیت متناسب به بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی ماده 141 قانون مالیات های مستقیم نخواهد بود.

او افزود قرار شد برای حل مشکلات صادرکنندگان با صدور بخشنامه‌ای به اداره‌های مالیاتی، اعلام کنیم که کلیه ی صادرکنندگانی که رفع تعهد خود را از سال 97 به بعد انجام داده‌اند، می‌توانند با رعایت تکلیف مالیاتی تبصره (1) ماده ی 146 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1394 از معافیت سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات استفاده کنند.

” بخشنامه مربوطه به زودی صادر خواهد شد “

علیزاده درباره ی موضوع دوم که مربوط به مهلت مرور زمان رسیدگی و مطالبه جرائم موضوع ماده ی 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 1380 در ارتباط با عملکرد سال های 1390 لغایت 1394 می‌شد نیز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده به نظر اعضای کارگروه تخصصی نمی‌توان ایرادی از بخشنامه و عملکرد سازمان امور مالیاتی گرفت. سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ی خود، مبداُ محاسبه ی مرور زمان را وفق ماده ی 157 قانون مالیات‌های مستقیم، تاریخ سررسید پرداخت در نظر گرفته که مشکلی از این بابت ندارد.

——————————————————————————————————————————–

برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه در رابطه با معافیت های مالیاتی   با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *