موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
تبعات عدم استفاده از کارتخوان

تبعات عدم استفاده از کارتخوان

تبعات عدم استفاده از کارتخوان

تبعات عدم استفاده از کارتخوان

درحال حاضر برابر مقررات سازمان امور مالیاتی و نیز سیاستهای سازمان بخش بزرگی از اشخاص مشمول ثبت نام  ، دریافت و استفاده از دستگاه های کارتخوان شده اند . حال نکته مهم اینجاست که تبعات عدم استفاده از کارتخوان برای مشاغل بخش درمان و مشاغلی که فراخوان می شوند  چیست ؟

به طور حتم براساس قوانین و مقررات عدم  ثبت نام  ، دریافت و استفاده از دستگاه های کارتخوان ، عملی خلاف قانون است، اما چه مجازاتی برای آن برابر قوانین در نظر گرفته شده؟

در این خصوص سه مورد را می توان نام برد  ؛

  • غیر فعال شده کارتخوان های فاقد شناسه یکتا

براساس قوانین و مقررات مقرر گردیده کارتخوان‌هایی که تا پایان سال 1398 شناسه یکتا نگیرند غیر فعال خواهند شد . این موضوع مربوط به تمامی  کارتخوان‌های فعال در کشور است.   لذا در این صورت امکان ادامه فعالیت در روال عادی برای اشخاص و مودیان مالیاتی مشمول  فراهم نخواهد بود .

  • تعلق جریمه معادل 2 درصد فروش

براساس مقررات سازمان امور مالیاتی استفاده نکردن مشاغل فراخوان شده از دستگاه های کارتخوان  معادل  با دو درصد از فروش دارای جرایم می باشد   . هرچند این جرائم از جمله جرائم قابل بخشش است ولی این امکان وجود دارد که  سازمان امور مالیاتی مجوزی برای بخشودگی آن صادر نکند.

  • تعلق جریمه کتمان درآمد موضوع ماده 192 معادل 30 درصد

جریمه مالیاتی دیگر ،  جریمه کتمان درآمد موضوع ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم می باشد . جریمه موضوع ماده 192 قانون مالیاتهای مستقیم معادل  ۳۰ درصد از درآمد کتمان شده خواهد بود که به صراحت قانون غیرقابل بخشش می باشد . یعنی اگر سازمان امور مالیاتی براساس سایر اطلاعات مانند رسیدگی به تراکنش های بانکی و یا اطلاعات ارسالی توسط سایر مودیان میزان درآمد شخص را بیش از میزان اظهارشده در اظهارنامه مالیاتی تشخیص دهد در آن صورت برای مبلغ مازاد شخص مشمول جریمه غیر قابل بخشش مذکور خواهد شد .

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *