موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی

بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی

بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی

بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی

بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی

بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی به موضوع اصلاح مبنای محاسبه حق بیمه پیمانکاران دارای کارگاههای تولیدی ، صنعتی ، و فنی دائمی ( ثابت)  توسط شعب تامین اجتماعی و فرآیند آن پرداخته است . متن بخشنامه 14/7 جدید درآمد به شرح زیر می باشد  :

موضوع : اصلاح مبنای محاسبه حق بیمه پیمانکاران دارای کارگاههای تولیدی ، صنعتی ، و فنی دائمی ( ثابت)

 به منظور اجرای بند ( ج) ماده 11 قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی مصوب مورخ 5/8/87 مجمعتشخیص مصلحت نظام و با امعان نظر به سایر مواد قانون تأمین اجتماعی از جمله مواد 39 و 47 و 101 قانون مزبور ، ضمن اصلاح بخشنامه 14 جدید درآمد مقرر می دارد:

  • واگزارندگان کار و پیمانکارانیکه عملیات اجرای پیمان را در محل کارگاه تولیدی ،صنعتی و فنی توسط پرسنل ثابت خود انجام می دهند مکلفند به محض انعقاد قرارداد در اجرای ماده 38 قانون تأمین اجتماعی یک نسخه از آن را به شعبه محل کارگاه مذکور ارسال نمایند.
  • آندسته از کارفرمایان کارگاههای تولیدی ، صنعتی و فنی که در اجرای قراردادهای منعقده تمام یا بخشی از طرح ها و پروژه های پیمانکاری را در مجل دائمی ( ثابت ) کارگاه با نیروی ثابت بعنوان پیمانکار انجام میدهند مکلفند لیست افراد شاغل در پروژه یا پیمان را در موعد مقرر در ماده 39 قانون تأمین اجتماعی به شعبه محل کارگاه ارائه نمایند و حق بیمه مربوطه بر مبنای لیست ارسالی از ناحیه کارفرمایان وصول می گردد.

در ادامه بخشنامه 14/7 جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی آمده است :

  • شعب مکلفند براساس ماده 39 قانون تأمین اجتماعی نسبت به بررسی لیست های ارسالی از حیث صحت و سقم افراد معرفی شده صورت مزد ، میزان کارکرد و سایر موارد موضوع ماده فوق در موعد مقرر ( شش ماه از زمان دریافت لیست ) اقدام نمایند، در صورت کشف موارد مغایر، با توجه به مدارک ابزاری از جمله میزان نسبت به مزد به کل کار تعیین شده و شرح ریز هزینه های قرارداد پیمانکاری و گزارشات بازرسی و سایر اختیارات قانونی، نسبت به وصول مابه التفاوت اقدام نمایند.
  • حق بیمه آن بخش از عملیات پیمان که باتوجه به نوع کار و شرایط قرارداد می بایست در خارج از کارگاه ثابت و در محل اجرای پیمان و با کارکنان علاوه بر نیروی شاغل در واحد تولیدی و صنعتی و فنی انجام گیرد وفق بخشنامه 14 جدید درآمد محاسبه و پیمانکاران مکلفند لیست و حق بیمه این قبیل افراد را به تفکیک از کارکنان شاغل در واحدهای ثابت ارسال و پرداخت نمایند

مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران ، کارشناسان ارشد درآمد حق بیمه ، کارشناسان فرابری داده های ادارت کل استانها و  رؤسا و معاونین بیمه ای و مسولین درآمد ، بازرسی و کارشناسان فرابری داده های شعب خواهند بود.

برای دریافت مشاوره تامین اجتماعی و دریافت اطلاعات کامل با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *