موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

موارد معاف از مالیات تراکنش های بانکی

موارد معاف از مالیات تراکنش های بانکی

موارد معاف از مالیات تراکنش های بانکی

موارد معاف از مالیات تراکنش های بانکی

موارد معاف از مالیات تراکنش های بانکی

به منظور محاسبه مالیات تراکنش های بانکی  گروه رسیدگی ویژه پس از انجام مقررات مربوط به ابلاغ ، حسب­ مقررات مفاد  مواد ۹۵ ،۹۷ و ۲۲۹ قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به بررسی اسناد و مستندات مودی و حسب مورد دعوت از ایشان جهت ارائه اسناد و مدارک و تهیه صورتمجلس  اقدام می نماید . توضیح اینکه موارد معاف از مالیات تراکنش های بانکی به شرح زیر می باشد :

1- تراکنش­های بانکی که در نتیجه گردش وجوه نقد بین حساب­های مختلف بانکی یک مودی می­باشد به شرط آنکه حساب بانکی  مبدا نیز در حال رسیدگی باشد  ،  به عنوان درآمد منظور نخواهد شد.

2-مبالغ واریزی در رابطه با دریافت وام و تسهیلات باشد .

3-وجوه دریافتی بابت تسویه تمام یا بخشی از وجوه پرداختی قبلی به سایر اشخاص به شرط آن که ماهیتا” درآمد نباشد .

4- درآمدهایی از جمله دریافت حقوق، درآمد اجاره ویا سایر منابع که در چارچوب منبع درآمدی مربوط مالیات آن پرداخت گردیده است .

5-چنانچه محرز گردد مبالغ واربزی درخصوص فعالیت های معاف یا غیر مشمول از مالیات باشد .

6-وچنانچه محرز گردد مبالغ واربزی درخصوص فعالیتهایی است که  مالیات آنها براساس مقررات قانون مالیاتهای مستقیم بصورت نرخ مقطوع از جمله فروش سهام و یا فروش املاک دریافت می شود، جداگانه مورد بررسی و حسب مقررات موضوعه اقدام شود.

7-چنانچه وجوه واریزی از مصادیق غیر مشمول مالیات ویا درآمدهای معاف از پرداخت مالیات باشد، بارعایت مقررات در محاسبات منظور نخواهد شد.

ممیزان مالیاتی می بایستی پس از استخراج موارد مطروحه در بالا ، براساس واریز های باقی مانده ضریب مالیاتی فعالیت مودی را تعیین و براساس آن مالیات مربوطه را مطالبه نمایند .

 

برای تنظیم لایحه مالیاتی موثر  و بی نقص چه کنیم ؟

موسسه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی ارقام نگر با دارا بودن کادری متخصص نسبت به ارائه خدمات تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی کلیه اشخاص حقوقی  و حقیقی ارائه خدمات می نماید .

شما می توانید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید و یا جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

تلفن :     ۳-۸۸۱۹۱۴۸۲  ۰۲۱

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶    ۰۲۱

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *