موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
مطالبه مالیات از غیر مودی

مطالبه مالیات از غیر مودی

مطالبه مالیات از غیر مودی

مطالبه مالیات از غیر مودی

براساس مفاد تبصره ماده 157 قانون مالیاتهای مستقیم درصورتی که مطالبه مالیات از غیر مودی توسط هیئت های حل اختلاف مالیاتی احراز گردد ، سازمان امور مالیاتی موظف است مطالبه مالیات در هر مرحله‌ای که باشد را  کان لم یکن‌تلقی نموده و ظرف مدت یک سال از زمان صدور رای توسط هیئت های حل اختلاف مالیاتی مالیات متعلق را از مودی واقعی مطالبه نماید و گرنه مشمول مرور زمان خواهد بود.

نکات قابل توجه در خصوص وصول مالیات از غیر مودی :

1- حتما می بایستی تأیید مراتب از طرف هیأت حل اختلاف مالیاتی صورت پذیرد

2- در این صورت مرور زمان مالیاتی پنج سال از تاریخ سر رسید پرداخت مالیات موضوعیت ندارد

3- مرور مالیاتی در این موارد شامل یک سال از تاریخ صدور رأی هیأت خواهد بود

متن ماده 156 قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره آن به شرح زیر می باشد :

ماده 157 ـ نسبت به مودیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری نموده‌اند یا اصولا طبق مقررات این قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه در سر رسید پرداخت‌ مالیات نیستند مرور زمان مالیاتی پنج سال از تاریخ سر رسید پرداخت مالیات می‌باشد و پس از گذشتن پنج سال مذکور مالیات‌ متعلق قابل مطالبه نخواهد بود، مگر این که ظرف این مدت درآمد مودی تعیین و برگ تشخیص مالیات صادر و حداکثر ظرف سه ماه ‌پس از انقضای پنج سال مذکور برگ تشخیص صادره به مودی ابلاغ ‌شود.

تبصره ـ در مواردی که مالیات به هر علت از غیر مودی مطالبه ‌شده باشد پس از تأیید مراتب از طرف هیأت حل اختلاف مالیاتی ‌مطالبه مالیات از غیر مودی در هر مرحله‌ای که باشد کان لم یکن‌تلقی می‌گردد و در این صورت اداره امور مالیاتی مکلف است بدون ‌رعایت مرور زمان موضوع این ماده ظرف یک سال از تاریخ صدور رأی هیأت مزبور، مالیات متعلق را از مودی واقعی مطالبه نماید و گرنه مشمول مرور زمان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *