موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

مالیات سازمان های وابسته به شهرداری

تکالیف مالیاتی سازمان های وابسته به شهرداری

مالیات سازمان های وابسته به شهرداری

مالیات سازمان های وابسته به شهرداری

مالیات سازمان های وابسته به شهرداری

درخصوص مالیات سازمان های وابسته به شهرداری لازم به توضیح است ، براساس مفاد نامه شماره 23569 مورخ 1397/05/20 سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، به موجب اختیارات ناشی از ماده 54 قانون شهرداری ، الگوی اساسنامه سازمان های وابسته به شهراری ها تغییر یافته و سازمانهای ایجاد شده با الگوی مذکورفاقد شخصیت حقوقی مستقل می باشند . در تبصره 1 ماده 1 الگوی اساسنامه ابلاغی به صراحت قید گردیده است که سازمان از هر حیث وابسته به شهرداری می باشد. پیش بینی اساسنامه به مثابه شیوه نامه اداره سازمان های وابسته در چارچوب اختیارات قانونی آن است و شخصیت حقوقی مستقلی از شهرداری برای سازمان ایجاد نمیکند .

بنابراین در رابطه با مالیات سازمان های وابسته به شهرداری  لازم به ذکر است از تاریخ اعمال مقررات اساسنامه جدید که به تأیید سازمان شهرداری ها و دهیارهای کشور رسیده باشد ، به دلیل عدم وجود شخصیت حقوقی مستقل ، سازمان مذکور مشمول مقررات قسمت اخیر ماده 280 قانون مالیاتهای  مستقیم مصوب 1394/04/31 نبوده  به عنوان بخشی از بدنه شهرداری فعالیت می نمایند.

متن ماده 280 قانون مالیاتهای  مستقیم مصوب 1394/04/31

دولت می‌تواند معادل یک‌درصد (1%) از کل درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم موضوع این قانون را که به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، در قالب ردیف مشخصی در قوانین بودجه سالانه در اختیار وزارت کشور قرار دهد تا پس از مبادله موافقتنامه، به نسبت شاخص جمعیت به دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرهای زیر دویست و پنجاه هزار نفر جمعیت پرداخت شود.
مالیات سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری‌ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل و صددرصد(100%) سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری است با نرخ صفر می‌باشد.

 


برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *