حسابرسی بیمه ای ( حسابرسی تامین اجتماعی )

حسابرسی بیمه ای ( حسابرسی تامین اجتماعی ) 

حسابرسی بیمه ای ( حسابرسی تامین اجتماعی ) از دفاتر قانونی شرکت ها و مؤسسات دارای شخصیت حقوقی

شعب سازمان تأمین اجتماعی اختیار انجام بازرسی دوره ای از دفاتر شرکت ها و مؤسسات حقیقی و حقوقی را دارا می باشند . در مواردی که نیاز به اخذ مفاصا حساب توسط مؤسسات دارای شخصیت حقوقی است و یا جا به جایی سهام اعضای شرکت و یا انتقال مالکیت و اموال شرکت ، از دفاتر قانونی این مؤسسات حسابرسی به عمل می آورند.

معمولاً درخواست انجام حسابرسی بیمه ای ( حسابرسی تامین اجتماعی )  از طریق شعبه ای که پرونده مطالباتی شرکت در آن مورد رسیدگی قرار می گیرد و یا محل کارخانه کارگاه های تولیدی صنعتی صورت می‌گیرد.

و مدارک مربوط به مؤسسات حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی در تهران یا شهرستان ذیربط ارسال و گروهی برای حسابرسی بیمه ای و بازرسی از دفاتر قانونی  ( حسابرسی تامین اجتماعی ) و اسناد  مالی شرکت به آنجا مراجعه می نمایند.

و یا اسناد و مدارک شرکت را تقاضا می نمایند تا به مؤسسه حسابرسی ارسال و در محل مؤسسه این حسابرسی صورت می گیرد.

معمولاً قبل از انجام حسابرسی بیمه ای  فرم هایی مخصوص برای شرکت مربوطه ارسال می گردد که در آن یک سری اطلاعات در رابطه با دفاتر قانونی و اظهارنامه های مالیاتی مورد سؤال قرار می گیرد که شرکت پس از تکمیل فرم های مربوطه و ارسال آن به مؤسسه یا شعبه ذی‌ربط، مراحل بعدی انجام می یابد.

نکته قابل توجه: بدهی حق بیمه ناشی از حسابرسی از تاریخ ابلاغ به کارفرما تا 30 روز مشمول جریمه تأخیر نمی باشد و پس از آن اعم از اینکه در مرحله برآوردی باشد یا قطعی ماهیانه 2% جریمه تأخیر پرداخت به آن تعلق می گیرد.

برای دریافت مشاوره تامین اجتماعی و اطلاعات کامل با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...