موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

آیا حذف دفاتر قانونی پلمپ شده عملی است

حذف دفاتر قانونی

آیا حذف دفاتر قانونی پلمپ شده عملی است

آیا حذف دفاتر قانونی پلمپ شده عملی است

آیا حذف دفاتر قانونی پلمپ شده عملی است

براساس مفاد ماده 13 لایحه مالیات بر ارزش افزوده که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید عملا حذف دفاتر قانونی  پلمپ شده در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت .

براساس مفاد ماده مذکور مقرر گردید پس از راه اندازی سامانه مؤدیان توسط سازمان امور مالیاتی کلیه مودیان مالیاتی در سامانه مالیاتی مذکور ثبت نام نمایند و معاملات خود را در آن سیستم بارگذاری نمایند و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی خواهد بود .  همچنین  براساس این ماده قانونی چنانچه سازمان در مهلت مقرر در قانون نتواند سامانه  مذکور  را طراحی و اجرائی نماید، مکلف است اظهارنامه های مالیاتی مؤدیان بعد از تاریخ مزبور را صرفاً براساس خود اظهاری آنان مورد پذیرش قرار دهد و لذا امکان رسیدگی به اطلاعات اظهارنامه ها را نخواهد داشت .

متن ماده 13 تصویبی به شرح زیر می باشد :

ماده 13- پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، همه مشمولان این قانون موظفند به ترتیبی که سازمان مقرر و اعلام می‌کند، در سامانه مزبور ثبت‌نام و معاملات خود را در آن ثبت نمایند.

ثبت معاملات در سامانه مؤدیان، به منزله ثبت در دفاتر قانونی است. تا آن زمان، نحوه ارائه اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی به آنها حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387و اصلاحات بعدی آن می‌باشد. در سایر موارد، مفاد این قانون جاری است.

 تبصره- چنانچه سازمان در مهلت مقرر در قانون «پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» نتواند سامانه مؤدیان را طراحی و اجرائی نماید، مکلف است اظهارنامه های مالیاتی مؤدیان بعد از تاریخ مزبور را صرفاً براساس خود اظهاری آنان مورد پذیرش قرار دهد.

 

دریافت مشاوره رایگان از طریق تماس تلفنی 

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *