موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.
آموزش لایحه نویسی

آموزش لایحه نویسی

آموزش لایحه نویسی

آموزش لایحه نویسی

امروزه برای به نتیجه رسیدن اعتراض در مراجع مختلف سازمان امور مالیاتی بایستی لایحه تنظیمی گویا ، شفاف و منطبق با قوانین و مقررات باشد تا حصول نتیجه امکان پذیر باشد . ما در اینجا اصول اساسی لایحه نویسی و آموزش لایحه نویسی را برای مودیان مالیاتی ارائه می نماییم تا کمکی هر چند کوچه در امر دادخواهی مالیاتی نموده باشیم  :

اصول اولیه لایحه مالیاتی در آموزش لایحه نویسی

  • شفافیت : لایحه مالیاتی در درجه اول باید موضوع مورد اعتراض را به طور شفاف بیان نماد و فاقد پیچیدگی در متن باشد به طور که برای خواننده درک ساده ای داشته باشد .
  • مختصر و مفید بودن : لایحه بایستی مختصر و مفید به بیان موضوع و تشریح اعتراض بپردازد و از توضیحات اضافه و غیر کاربردی حتما خودداری گردد
  • استناد درست به قوانین : در لایحه بایستی در خصوص موضوع اعتراض به طور مستقیم ، گویا و صحیح با مفاد ماده قانونی مورد نظر اشاره نمود و در این رابطه حتما دقت شود استناد های اشتباه صورت نپذیرد که موجب رد دفاعیه خواهد شد
  • بیان جزئیات مورد اعتراض : در لایحه دفاعیه بایستی از کلی گویی پرهیز شود و موضوع اعتراض به طور کامل و با ذکر رقم در لایحه ذکر گردد .

ساختار لایحه مالیاتی در آموزش لایحه نویسی

ساختار اصلی لایحه بهتر است به ترتیب زیر باشد :

  • عنوان : یعنی لایحه خطاب به کدام مرجه مالیاتی تنظیم شده است
  • موضوع اعتراض : در این قسمت اوراق مالیاتی که مودی به آنها اعتراض دارد با ذکر نام ، شماره ، تاریخ تنظیم و تاریخ ابلاغ قید گردد .
  • مقدمه : در این قسمت توضیح بسیار مختصری از فعالیت مودی قید گردد
  • بندهای توضیحی : در این قسمت به تفکیک و در هر بند به مورد مورد اعتراض اشاره گردد . این بند بهتر از شامل سه بخش باشد  1- توضیح اتفاق رخ داده و نظر مامورین مالیاتی  2 – دلیل اعتراض مودی به موضوع و نظر ممیزان مالیاتی با ذکر دلایل کافی و ذکر قوانین 3- نتیجه گیری و درج درخواست
  • نتیجه گیری و در خواست : در این بند به طور کلی از مجموعه بندهای توضیحی نتیجه گیری می شود و درخواست مودی از مرجع رسیدگی کننده ابراز می گردد

امید است مطالب ارائه شده درخصوص آموزش لایحه نویسی مفید فایده کلیه مودیان مالیاتی واقع گردد .

برای تنظیم لایحه مالیاتی موثر  و بی نقص چه کنیم ؟

موسسه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی ارقام نگر با دارا بودن کادری متخصص نسبت به ارائه خدمات تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی کلیه اشخاص حقوقی  و حقیقی ارائه خدمات می نماید .

شما می توانید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید و یا جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی خود با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

تلفن :     ۳-۸۸۱۹۱۴۸۲  ۰۲۱

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶    ۰۲۱

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *