موسسه خدمات حسابداری ارقام نگر آماده خدمات رسانی و مشاوره در زمینه خدمات حسابداری ، خدمات مالیاتی و مشاوره تامین اجتماعی به تمامی سازمان ها و شرکت های میباشد. برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

تصویب سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی

سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی

تصویب سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی

تصویب سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی

تصویب سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی

در راستای ادامه  تصویب مفاد لایحه قانون ارزش افزوده ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  امروز برابر 29 دی ماه 1398  مفاد ماده ۲۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده درخصوص سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی  را بررسی و آن را تصویب نمودند .

براساس  مفاد ماده 25 لایحه ارزش افزوده  مقرر گردیده پس از استقرار سامانه مودیان فعال بودن کارپوشه مودی در سامانه مزبور به این معنی است که او از نظر سازمان شرایط لازم برای دریافت مالیات از خریداران را دارد.

 همچنین در صورتی که مودی شرایط لازم برای دریافت مالیات از خریداران  را از دست بدهد سازمان موظف است بلافاصله می بایستی  کارپوشه وی را در سامانه مودیان غیرفعال نماید.

بانک مرکزی  جهموری اسلامی ایران نیز موظف است ترتیبی اتخاذ کند که به محض غیرفعال شدن کارپوشه مودی در سامانه مودیان کلیه دستگاه‌های پایانه فروشگاهی (pos) مرتبط با آن غیرفعال شود.

مضافا ” براساس تبصره این ماده غیرفعال بودن کار پوشه مودی باید مستند به آیین‌نامه‌ای باشد که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد سازمان به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

متن تصویبی درخصوص سازوکار کارپوشه مودیان مالیاتی به شرح زیر می باشد :

سازمان موظف است صلاحیت مؤدیان را برای دریافت مالیات موضوع این قانون احراز کند. پس از استقرار سامانه مؤدیان، فعال بودن کارپوشه مؤدی در سامانه مزبور به این معنی است که او از نظر سازمان، حائز صلاحیت لازم برای دریافت مالیات از خریداران می باشد. سازمان در صورتی که احراز کند مؤدی صلاحیت خود را از دست داده، موظف است بلافاصله، حسب مورد، کارپوشه یا پایانه فروشگاهی وی را غیرفعال نماید.

تبصره- سلب صلاحیت مؤدی برای دریافت مالیات و غیرفعال نمودن کارپوشه وی باید مستند به آیین­نامه­ای باشد که حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون، به پیشنهاد سازمان به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

————————————————————————————————————————————–

برای دریافت مشاوره مالیاتی و نیز آگاهی کامل از قوانین موضوعه  با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۲

تلفن ۲ :  ۰۲۱۸۸۱۹۱۴۸۳

فکس :    ۸۸۲۰۵۷۶۶   ۲۱  ۹۸++

Email: Info@ArghamNegar.com

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *